Jaarverslag 2020 Present Apeldoorn

9 juli 2021

2020 is het jaar dat de geschiedenis ingaat als het Corona jaar. Alles werd anders voor iedereen, veranderingen en beperkingen, onvoorzien en ongewenst. Dat heeft 2020 voor Present een memorabel jaar gemaakt.

Eerst terneergeslagen, omdat het werk dat we zo graag doen niet meer kon, maar ook veerkracht getoond door met creativiteit meer mogelijk te maken
dan we voor mogelijk hielden. Zaken anders gedaan en met deze aanpassingen veel geleerd, ook veranderingen die we willen behouden voor de toekomst. Want waar veel niet meer mocht, lukte het op andere manieren wel, samen als team, met onze partners in een scala aan sectoren en bedrijvigheid. Wat ons uiteindelijk het meeste bij zal blijven zijn de
vrijwilligers. De toewijding, de motivatie, de behoefte er voor de ander te willen zijn, die maakte dat vrijwilligers, na de eerste begrijpelijke aarzelingen, zich toch weer lieten zien, toch grenzen wilden verleggen om de ander bij te staan. Want tegelijkertijd hebben we zelden zo’n grote vraag om hulp en ondersteuning ervaren. Nooit eerder was Present zo nodig en nooit eerder was Present zo present. Hoe een crisis een kans is geworden.

Lees hier het jaarverslag