Mariska Bleyenbergh coördinator sociale projecten

20 november 2017

“Het gevoel dat je mensen samenbrengt, met elkaar kunt verbinden”, Mariska Bleyenbergh is per november projectcoördinator bij Present Apeldoorn voor sociale projecten en projecten met vluchtelingen. “Ik vind het mooi op deze manier iets bij te dragen aan Apeldoorn, aan onze samenleving.”

Mariska is geboren en getogen Apeldoorn en woont er met haar gezin. Ook haar vorige werkkring was in haar woonplaats: voor Kerkplein 7, onderdeel van de Protestante Gemeente, waar ze onder andere de coördinatie van verschillend projecten verzorgde. Bij Present volgt ze per 1 november Natalie Spaans op als coördinator voor sociale projecten. Dit zijn projecten waarbij groepen iets ondernemen met bijvoorbeeld ouderen, gehandicapten of psychiatrisch patiënten en hen zo een leuk moment bezorgen.

Meet & Connect

Mariska gaat ook aan de slag om vluchtelingen te helpen een netwerk op te bouwen. “Dat spreekt me erg aan: nieuwe Apeldoorners, die nog geen netwerk hebben, worden gekoppeld aan een persoon, een gezin of een groep. Een jaar lang trekken ze met hem of haar op. Ieder mens heeft vrienden nodig. Ik denk dat je zo veel voor iemand kan betekenen. Ik hoop dat er veel matches ontstaan. In februari is er weer een bijeenkomst voor geïnteresseerden. Mensen kunnen hun interesse alvast aangeven per mail.”

Match

Ook Meet&Match wordt door Mariska gecoördineerd. Hierbij gaat het om groepen die een praktische activiteit ondernemen en graag nieuwe Nederlandse mensen ontmoeten. Mariska: “Je kunt het doen met je bedrijf, voetbalclub of je vriendengroep, maar wat dacht je van een project met je buren? Als er een nieuwe Nederlander in je straat komt wonen en dat je hem of haar een dagdeel van je tijd en aandacht geeft…”
Meer info>

Dank aan Natalie Spaans voor haar inzet in de afgelopen jaren en welkom aan Mariska Bleyenbergh, die haar opvolgt als coördinator projecten.