Meet & Walk; wandelen met een vluchteling

3 februari 2021

Wil jij wandelen met een nieuwkomer? Met iemand die in de vluchtelingenopvang woont en heel graag Nederlanders wil ontmoeten, de taal wil leren en Apeldoorn wil ontdekken? Vóór coronatijd organiseerden we samen met COA Meet & Eat, maar helaas is dat voorlopig niet mogelijk. Wat kan er dan wel…. in plaats van een maaltijd, een wandeling!

De belangstelling vanuit de bewoners van de opvang is heel groot, daarom zoeken wij nog vrijwilligers die met hen willen wandelen.

Hoe werkt het? Als je je aanmeldt, word je via Stichting Present gekoppeld aan een bewoner. Je neemt telefonisch of via WhatsApp contact op om een afspraak te maken voor het wandelen. Je spreekt af bij de vluchtelingenopvang aan de Christiaan Geurtsweg 10, of op een andere plek waar je op de fiets naar toe kan. Tijdens een wandeling maak je kennis met elkaar, met elkaars cultuur, je oefent met taal en wandelt langs mooie plekken in Apeldoorn. En het is ook nog eens een gezonde activiteit, helemaal ‘coronaproof’. Aanmelden kan via celine@presentapeldoorn.nl #meedoen