NL DOET op 9 en10 maart

16 januari 2018

Vrijwilligers in de spotlight tijdens NLdoet 2018

Op 9 en 10 maart organiseert het Oranje Fonds ook dit jaar weer NLdoet. In Apeldoorn is Stichting Present, samen met Apeldoorn pakt aan, intermediair voor alle acties en vrijwilligers. Zij nodigen dan ook iedereen uit om een dagje de handen uit de mouwen te steken.

Vrijwilligerswerk is leuk
Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale en maatschappelijke initiatieven. Actieve burgers zijn heel erg belangrijk voor onze samenleving. Ben je nog geen vrijwilliger? Juist tijdens NLdoet kun je ervaren hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn. Present Apeldoorn is vrijwilligersmakelaar in onze omgeving. Zij coördineert en organiseert veel acties voor organisaties en/of mensen in je directie omgeving die jouw hulp keihard kunnen gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een buurtcentrum waar iets opgeknapt moet worden of een verwendag voor ouderen in een verzorgingshuis bij jou om de hoek.
Twee linkerhanden? Geen probleem!
Er zijn veel verschillende projecten waar jouw hulp welkom is. Dus denk je “dat kan ik niet” of “ik ben niet handig”, dat is echt geen probleem. Present Apeldoorn kijkt samen met jou waar jouw kwaliteiten goed ingezet kunnen worden. Bovendien is mijn ervaring dat je juist bij een project dingen leert waarvan je denkt dat je ze niet kon. Daarnaast werk je ook samen met andere vrijwilligers waar jij misschien wel weer nieuwe dingen van leert. Samenwerken maakt vrijwilligerswerk nog leuker!

Doe je ook mee?
Heb je ook zin om dit jaar de handen uit de mouwen te steken? Er staan al meer dan 50 klussen op de site! Kijk snel of er iets van je gading bij zit en meld je aan via www.NLdoet! Werk je liever samen aan een klus met buren, collega’s, familie of vrienden? Ook dat kan natuurlijk. Er zijn genoeg klussen waar je samen in een ochtend of middag veel kunt bereiken.

Neemt gerust contact op wanneer je vragen hebt of hulp nodig hebt.