Samen lichtjes kijken met de marechaussee

10 december 2018

De maand december leent zich uitstekend voor een uitstapje naar de Intratuin.Je kijkt je ogen uit, zoveel lichtjes en kerstversiering. En het leuke is dat er daar ook gelijk een plek is waar je koffie kan drinken met wat lekkers. Leuk om mensen die er zelf niet zo makkelijk komen, mee naar toe te nemen. De Marechaussee ging met ouderen op stap.

Kleine moeite, groot plezier

In dit geval nam een groep collega’s van de Koninklijke Marechaussee een groep ouderen mee die wonen en verzorgd worden in ‘de Woonhaven’, onderdeel van Zorggroep Apeldoorn.
Voor de collega’s was het een invulling van hun teamdag. Een gedeelte van die dag wilden ze graag iets voor een ander doen.
De Woonhaven zorgde voor het vervoer met taxibusjes en twee lieve begeleiders bleven er de hele tijd bij – fijn voor de bewoners én voor de groep vrijwilligers want zij kennen de mensen het best. Het was een waardevolle ochtend. Beide groepen hebben genoten van de gezelligheid, de aandacht voor elkaar, de koffie met lekkers waarop getrakteerd werd en de kerstversiering natuurlijk. Echt een voorbeeld van kleine moeite groot plezier.