Terugblik zomerpakkettenactie

10 oktober 2019

Deze zomer zijn er 100 zomerpakketten gemaakt en bezorgd. Wie zijn dat dan die makers? Vaak zijn gezinnen die iets willen betekenen voor gezinnen voor wie de zomervakantie iets is om tegenop te zien. Mensen die vinden dat ze het goed hebben en graag willen delen met mensen die het minder goed hebben. Ze willen hun kinderen leren dat het goed is dat je iets voor een ander doet, iets geeft aan kinderen die niet op vakantie kunnen omdat ze geen geld hebben. Omdat het best lang is zes weken, omdat ze geen extra’s kunnen doen met de kinderen, omdat de kinderen er daardoor mee geconfronteerd worden dat ze weinig geld hebbe; hun vriendjes kunnen immers wel op vakantie of dagjes uit naar een dierentuin of zwembad.

“Ik doe mee om m’n eigen kinderen iets te leren”

Een van de makers, een moeder van een gezin met drie kinderen, vertelde dat ze vooral ook meedoet met deze actie voor haar eigen kinderen. “Om ze bewust te maken van de wereld om hen heen en als ze zien hoe weinig sommige mensen hebben, leren ze meer dankbaar te zijn voor hun relatieve rijkdom. Het is niet vanzelfsprekend!”

Sprengeloo bedankt!

Dit jaar heeft ook vmb0-school Sprengeloo heeft de zomerpakkettenactie omarmd; heel veel extra’s van dit jaar kwamen bij hen vandaan. Opgehaald door o.a. de opbrengst van de kerstmarkt, sponsoracties en veel gesprekken met lokale ondernemers en instanties. Iedere klas heeft een pakket met zorg samengesteld, 34 gezinnen zijn door hen blij gemaakt. Geweldig!

“Nu heb ik straks ook wat te vertellen in de kring”

Een moeder die samen met haar twee kinderen een pakket ontving, zei: “Wat was dit een groot cadeau voor ons. Heel veel cadeaus voor ons alledrie, een tegoedbon voor ijs, een tegoedbon voor een dagje zwemmen… We voelden ons even heel bijzonder, zo lief dat deze mensen dat zomaar voor ons deden. En wat m’n zoon gelijk zei: nu heb ik straks ook echt wat te vertellen in de kring als school weer begint!”

Voor alle makers: heel hartelijk bedankt dat jullie de zomer voor 100 gezinnen feestelijker hebben gemaakt!