Voorstellen: Céline van Oosterhout

10 april 2019

Sinds 1 maart 2019 werk ik als projectcoördinator voor sociale projecten van Present Apeldoorn. Daarvoor heb ik jarenlang gewerkt voor Fonds Gehandicaptensport, ook als projectcoördinator. Van een landelijke organisatie, naar een lokale werkomgeving dichtbij huis én dichterbij de mensen! Ik ben geboren en getogen in Brabant en sinds 2006 woon ik met man en 2 kinderen (14 en 16 jaar) in Apeldoorn.

Ik zal mij met name bezig gaan houden met “Meet&Match”, projecten voor en door vluchtelingen vanuit de opvanglocatie aan de Christiaan Geurtsweg. Op dit moment zijn er zo’n 350 asielzoekers in Apeldoorn. Mannen, vrouwen, gezinnen vanuit verschillende landen, die huis en haard hebben achtergelaten om elders een nieuw leven proberen op te bouwen. Er zijn veel Apeldoorners die iets voor hen willen betekenen. Ik vind het mooi om hen door middel van verschillende activiteiten en vrijwilligerswerk met elkaar te verbinden. Zodat zij stap voor stap de taal leren spreken, de cultuur leren kennen en zich een beetje ’thuis’ gaan voelen.

Wilt u ook meedoen? Voor ongeveer 1 dagdeel per 2 weken? Want hoe mooi is het om samen met een klein groepje nieuwkomers een Presentklus aan te pakken of een leuke activiteit te ondernemen? U kunt een steun in de rug zijn bij het leren van de taal en het opbouwen van een netwerk. En samen heb je een leuke tijd! Voor aanmelden of meer informatie, neem contact met mij op.

Céline van Oosterhout, coördinator sociale projecten