Zomerpakketten

22-04-2018

Doe je dit jaar mee met de actie ‘zomerpakketten? Kijk dan gauw hier hoe het werkt.

Wat zijn jouw plannen deze zomervakantie?

Heerlijk chillen aan het strand of mooie culturele plekken bekijken? Ik weet het nog niet. Mijn plannen zijn nog niet definitief. Wat ik wel weet, is dat ik ook dit jaar weer heerlijk met mijn gezin op vakantie ga. Samen even niks moeten. Heerlijk uitslapen, lekker samen ontbijten in de zon en ‘s middags zwemmen of naar een stadje. En terwijl ik dit schrijf hebben we de eerste zomerweek en gezellige bbq’s (in april!) al achter de rug. De zomer is begonnen!

Help ook mee en maak een zomerpakket

Veel gezinnen zijn niet in de positie om een keuze te maken over een vakantiebestemming. Zij hebben door omstandigheden niet de financiële ruimte om een vakantiehuisje te boeken. Vakantiegeld wat binnenkomt, moet gebruikt worden voor schoenen en kleding voor de kinderen of voor een andere wasmachine. Of andere zaken waar het geld hard voor nodig is. Hier kunnen we samen iets aan doen! Stichting Present Apeldoorn voert ook dit jaar een actie voor deze gezinnen: het maken van zomerpakketten. Deze pakketten worden juist voor de zomervakanties beginnen, aangeboden aan gezinnen die daar behoefte aan hebben. Deze pakketten geven een steuntje in de rug. Het helpt hen om ook vooruit te kijken naar een fijne zomervakantie. Zo wordt het vast een heerlijke zomer en in onze mooie omgeving zijn ontzettend veel leuke dingen te beleven.

Hoe ziet een zomerpakket eruit

Hoe lekker is het wanneer een gezin naar een park kan gaan met en geniet van een heerlijke picknick. Een kleed, misschien wel uit het pakket, wordt neergelegd. Kinderen gaan spelen met een bal, vlieger of springtouw wat in het pakket zit. Voor de ouder(s) is er een leuk tijdschrift in het pakket gedaan. Iedereen kan hier een bijdrage aan leveren. Alleen of samen. Ga bijvoorbeeld met uw dochter of buurvrouw samen naar de winkels om leuke artikelen bij elkaar verzamelen. Je hoort vooraf de saemnstelling van het gezin waar je het pakket voor maakt. Je kan dus heel gericht leuke zomerse artikelen kopen.

Doe je ook mee?

Een leuk zomerpakket stel je samen voor een gezin waar je vooraf de samenstelling van weet (tussen de € 25,- en € 50,-). Stichting Present heeft via Apeldoornse ondernemers (vrij)kaarten voor verschillende evenementen en parken. Deze gaan dan nog extra mee. En het leukste is dat je zelf het pakket kunt aanbieden. Je ziet dus meteen voor wie je dit mooie pakket hebt gemaakt!

Anouschka Reumer, vaste gastblogger Present Apeldoorn

Ja, ik wil een zomerpakket samenstellen voor een gezin dat het goed kan gebruiken