Vluchtelingen Apeldoorn

11960046_1168094333207898_8929809559796460724_n

Wat kan ik doen voor de vluchtelingen? In juni wordt een nieuwe noodopvang geopend aan de Christiaan Geurts weg. In de aanloop van de nieuwe noodopvang organiseren we een informatiebijeenkomst voor vrijwilligers die iets willen betekenen voor deze vluchtelingen die nog geen status hebben. Houd onze website en onze Facebookpagina in de gaten voor meer informatie.

Present Apeldoorn werkt samen met het COA om het aanbod van vrijwilligers te coördineren. Ontwikkelingen melden we zo snel mogelijk via Facebook en deze website.  We verwachten dat de nieuwe noodopvang aan de Christiaan Geurtsweg in juni haar deuren opent voor een nieuwe groep vluchtelingen. Er zullen dan niet alleen mannen maar ook vrouwen, gezinnen geplaatst worden. U bent van harte welkom zich opnieuw aan te melden, voor activiteiten maar ook voor oriëntatie op Nederlandse taal en cultuur.

Via Present kunt u zich op de volgende manieren inzetten:

• Vrijwilligerswerk in groepen. Kijk hier voor meer informatie en inschrijven
  • Taal en cultuur lessen, voor deze activiteit hebben zich ruim voldoende mensen opgegeven.
  • Meet and eat event, deze vindt plaats op 15 februari. Kijk hier voor meer informatie en inschrijven

Hulp aan vluchtelingen, een terugblik>