Present Apeldoorn komt met nieuwe zomeractie: ‘k Zie je in de zomer

Een actie gericht op verbinding en ontmoeting

Zomeractie 2023. Ik zie je in de zomer!

Er zijn gezinnen in Apeldoorn die tegen de zomervakantie op zien. Zes weken zijn best lang om de kinderen thuis te vermaken omdat er geen geld is voor een vakantie of een dagje uit. Vaak wonen deze gezinnen in een huis waar niet al te veel ruimte is, soms zelfs geen tuin.

En er zijn juist gezinnen die uitzien naar de zomervakantie, een heerlijke tijd van ontspanning, op reis, kamperen of dagjes uit met het gezin.

Het lijkt ons mooi als we hier een match kunnen maken om beide gezinnen samen een dagje uit te laten gaan. Zodat ook het gezin wat tegen de vakantie op ziet toch iets heeft om naar uit te kijken! Zodat de kinderen sowieso één leuke activiteit hebben in de vakantie.

Wil jij met je gezin zo’n ´dagje uit´ aan een ander gezin geven en samen op pad gaan?

Wat vragen we van het gezin dat iets wil delen van hun tijd/geld:

• Tenminste een dagdeel of dag in de schoolvakantie tijd vrijmaken voor het andere gezin
  • Verzorgen van een uitje, een ontmoeting (dat hoeft niet altijd groots en duur te zijn; denk aan een paar uur spelen op de kinderboerderij, met van huis meegenomen picknick en afsluitend een ijsje eten met elkaar)
  • NB: Je zou ook kunnen overwegen om het met een bevriend gezin op te pakken, om samen een leuke dag te verzorgen voor een gezin (of meer) dat het nodig heeft

Maximaal 50 matches

Omdat het een nieuwe actie is willen we ook graag de tijd nemen om het goed voor te bereiden en kwalitatief goede matches maken. Vandaar dat we niet te veel gezinnen kunnen matchen. Dit jaar willen we proberen 50 gezinnen aan elkaar te verbinden.

Ga je mee? Dan gaan we samen!

Opgeven

Helaas, het is niet meer mogelijk je op te geven voor deze actie. Hopelijk tot volgend jaar.

Voor vragen/informatie: marloes.pen@presentapeldoorn.nl

Uitnodiging informatieavond

Als je met je gezin mee wil doen met deze actie willen we je graag goed informeren over de aanleiding, het waarom van deze actie en jullie wat aandachtspunten meegeven. Tevens willen we ruimte maken voor jullie eigen vragen en ideeën. Daarom nodigen we je graag uit voor de informatieavond dinsdag 23 mei a.s. van 20.00-21.00 uur in het kantoor van Present Apeldoorn aan de Regentesselaan 2b.

We zien er naar uit om samen met jullie de zomer zonniger te maken voor een heel aantal gezinnen!