Present zet activiteiten NSA voort

16-05-2018

Stichting Present Arnhem zet per 1 juni 2018 de activiteiten van Netwerk Samen Arnhem voort.

Net als Present is Netwerk Samen Arnhem opgericht in 2014 met het doel vrijwilligers te mobiliseren voor Arnhemmers die hulp nodig hebben. Allebei hebben we sinds onze oprichting een aanzienlijk en actief netwerk van betrokken vrijwilligers opgebouwd. Stichting Present vooral groepen vrijwilligers voor grotere huis- en tuinklussen, Netwerk Samen Arnhem vooral jongeren die zich vrijwillig willen inzetten als bijvoorbeeld maatje.

Netwerk Samen Arnhem heeft vorig jaar vastgesteld dat, bij het gebrek aan duurzame financiering, het niet meer mogelijk is om een parttime coördinator aan te stellen om de activiteiten aan te sturen. Na gesprekken met het bestuur van Present hebben zij daarom besloten hun activiteiten en vrijwilligers bij ons onder te brengen. Zij en wij zijn heel blij dat op deze manier hun netwerk van 150 jonge en actieve vrijwilligers behouden blijft voor Arnhem.

De komende tijd werken we aan de transitie en zullen wij ons werkveld en onze methodes verbreden. Vanaf nu kunnen maatschappelijke organisaties ook bij ons aankloppen voor kleinere projecten (1-2 vrijwilligers) en voor langdurige ondersteuning (Maatjes).