Lichtpuntjesactie Present Assen

De eerste maanden van het jaar zijn voor velen de ‘winterdip’; de feestdagen zijn net voorbij en de dagen kort en grauw. Bovendien hebben we, in ieder geval tot begin maart, ook nog eens te maken met een zware lockdown. In zo’n periode is het fijn dat als mensen alleen zijn, weinig geld hebben of ziek zijn, dan iemand zorgt voor wat licht en aandacht. Voor die mensen organiseert Present Assen de Lichtpuntjesactie. Het doel van het project is het stimuleren van het omzien naar elkaar en het vergroten van de onderlinge verbondenheid tussen mensen. Met de Lichtpuntjesactie willen we licht en aandacht verspreiden, waardoor mensen zich niet vergeten voelen in deze donkere maanden.

Wat doet een Lichtpuntje?

Vanaf begin februari breng je als ‘Lichtpuntje’ drie tot vier keer een presentje bij mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Iedereen, jong of oud kan een ‘Lichtpuntje’ zijn en zich hiervoor aanmelden. Als ‘Lichtpuntje’ mag je zelf verzinnen hoe je iemand anders verrast. Breng iets lekkers, een kaart, letterlijk een ‘lichtje’, gedicht, boekje, bloemetje enz. Doe iets wat je leuk vindt. Eigen invulling is natuurlijk heel erg leuk. Houd hierbij wel rekening met de geldende RIVM-maatregelen. Vraag vooral ook aan degene aan wie je wordt gekoppeld, wat hij of zij leuk vindt! Het gaat om het gebaar en zeker niet om de hoeveelheid of dure dingen, want met een klein gebaar kun je al heel veel betekenen voor een ander.

Voor wie word je een Lichtpuntje?

Stichting Present Assen vraagt verschillende maatschappelijk organisaties om mensen/gezinnen aan te melden voor deze Lichtpuntjesactie. Mensen/gezinnen die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken in deze moeilijke tijd!

Ja, ik word Lichtpuntje!

Meld je aan via dit formulier als Lichtpuntje

Voor hulpverleners die iemand een Lichtpuntje gunnen.

Ken jij als hulpverlener iemand uit jouw cliëntenbestand, die wel wat extra aandacht verdient? Geef hem of haar dan op als ontvanger van ‘Lichtpuntjes’ via dit aanmeldformulier. N.B.: Vraag vooraf toestemming aan de ontvanger om zijn/haar persoonsgegevens te delen met Stichting Present Assen.

Meer informatie?

Neem dan contact op met Yvonne de Haan (06-51705911) of stuur een berichtje naar: info@presentassen.nl.