Ruim 130 knutselpakketten voor kinderen AZC

10-06-2020

Stichting Present Assen start voor AZC-kinderen het project ‘Kinderwerk op afstand’ .

Net als alle scholen in Nederland is ook de school op het AZC lange tijd gesloten geweest. Vanaf 11 mei is de AZC-school weer gedeeltelijk open. Buiten schooltijd is het voor de kinderen op het AZC moeilijk om zich te vermaken. Er was en is geen onderwijs op afstand, de kinderen én hun ouders moeten zichzelf zien te redden.

Stichting Present Assen heeft daarom voor de AZC-kinderen het project ‘Kinderwerk op afstand’ opgestart. Zo’n zes weken lang hebben vrijwilligers werkboekjes samengesteld en knutselwerkjes of kleurplaten uitgezocht. Dit materiaal werd verstuurd naar het AZC, waar alles werd gekopieerd.

Ruim 130 kinderen konden de spulletjes eind mei ophalen, alle basisschoolkinderen kregen een tas met daarin een etui met potloden, stiften en lijm en een mooi kleurboek. De tassen zijn gedoneerd door de gemeente Assen, de Rabobank Assen en Noord-Drenthe heeft het hele project financieel ondersteund.

Lees ook het artikel in de Asser Courant van 9 juni