Present deelt rugtasjes uit aan kinderen AZC

6 februari 2018

Een asielzoekerskind in Nederland leeft in moeilijke omstandigheden.
Ze vervelen zich op het AZC. Angst voor oorlog is vervangen door onzekerheid voor de toekomst.
Veel asielzoekerskinderen zijn niet blij in de vakantie. Zoveel vrije tijd, maar zo weinig te doen….

Voor de kinderen op de AZC ’s organiseerden Stichting Gave en De Samaritaan in het najaar van 2017 -alweer voor de derde keer- een landelijke rugtasactie. Scholen, kerken of particulieren bestelden
rugtasjes en vulden die met speelgoed en schrijfwaren. Vlak voor de kerstvakantie werden de rugtasjes
door lokale organisaties op verschillende AZC ’s in Nederland uitgedeeld.

Ook in Assen!
Ruim 130 kinderen werden vlak voor de kerstvakantie opgevrolijkt met een rugtasje gevuld met speelgoed en schrijfwaren! Uitgedeeld door vrijwilligers van Stichting Present Assen, daarbij geholpen door leden van de ChristenUnie in Assen. We zagen veel blijde gezichten bij het openen van de rugtasjes. Er was voor alle kinderen limonade met wat lekkers én de kinderen konden een mooie kleurplaat maken. Een mooi gebaar van veel mensen in Nederland, speciaal voor de kinderen van het AZC in Assen!

foto’s Henk Koning