Pleinfeest bij Yulius

06-09-2018

In de ochtend van 5 september viel de regen nog met pijpenstelen uit de lucht. ’s Middags klaarde het gelukkig helemaal op en werd het zelfs warm en zonnig. Dat kwam heel goed uit, want op die woensdag organiseerden wij weer het jaarlijkse Pleinfeest voor de kinderen van Yulius aan de Boerhaavelaan. Met de vrijwillige inzet en sponsoring van de medewerkers van Conservator Group en van Albert Heijn Middenbaan werd net als de jaren hiervoor een fantastisch feest voor de kinderen georganiseerd. Ook was er weer een wagen en team van de Barendrechtse Brandweer aanwezig waar de kinderen als heuse brandweermannen of vrouwen mochten spuiten op een doel. Met een strippenkaart mochten zij alle onderdelen van een circuit langs. Dat varieerde naast de brandweer activiteit van rijden op een rodeostier, tot een stormbaan en het maken van cupcakes. Ook konden de kinderen geschminkt worden en konden zij een ballon naar wens laten maken door Jerry de Ballonnenman. Aan het einde van de middag kwam Ray’s Wagen met patatjes en snacks. Zo werd het een middag waarop de kinderen hun problemen even konden vergeten. En waarover door de kinderen nog lange tijd zal worden nagepraat!