Naar het strand!

30-09-2018

Stichting Kleurrijk benaderde ons met een bijzondere vraag.  Hadden wij misschien een groep vrijwilligers beschikbaar die een keer met een statushouders-gezin uit Barendrecht naar het strand wilde gaan? Present legde deze vraag voor aan een groot, enthousiast team van Visser & Visser Accountants dat zich bij Present aanmeldde voor een maatschappelijke dag. Zij bleken deze wens graag in vervulling te laten gaan. Bij de voorbereiding waren niet alleen Present en Kleurrijk betrokken maar ook vrijwilligers die de statushouders goed kennen. Gaandeweg bleek de belangstelling veel groter dan aanvankelijk gedacht. Om alle liefhebbers in de gelegenheid te stellen om mee te gaan, stelde Visser & Visser een touringcar ter beschikking. En zo vertrok op zaterdag 29 september in alle vroegte een grote vrolijke groep mensen vanaf het plein voor het Gemeentehuis naar Hoek van Holland. Daar maakte men er met elkaar één groot feest van met sport, spel, picknick, ontmoeting en mooie gesprekken. Naast deze activiteit organiseerden wij op dezelfde dag nog twee activiteiten voor het bedrijf.  Men werkte in de tuin van het Hospice en bracht een bezoek aan het Arboretum met cliënten van Zorggroep de Toekomst.