Ruim 100 Kerstpakketten dankzij Barendrechters in Actie!

20-12-2018

KijkopWelzijn, Present Barendrecht, de Barendrechtse Uitdaging en Het Kruispunt sloegen in de tweede week van december de handen ineen tijdens Barendrechters in Actie. Bedrijven, verenigingen en inwoners konden producten inleveren waarmee kerstpakketten voor minima-gezinnen uit Barendrecht werden gemaakt. Deze pakketten werden de afgelopen dagen verspreid onder gezinnen van onder meer de Voedselbank, Stichting Kleurrijk en schulphulp-gezinnen van KijkopWelzijn. Ook enkele maatschappelijke organisaties werden bedacht. Zo was er een mooi levensmiddelenpakket voor Stichting Pipa en werden Zorggroep de Toekomst en Hospice de Reiziger verblijd met heerlijke koffie- en theepakketten voor hun gasten.

Het was de eerste keer dat deze actie in Barendrecht werd georganiseerd en het was dus best spannend of en zo ja hoeveel artikelen zouden worden ingeleverd. Gelukkig bleken zowel particulieren als bedrijven gulle gevers! Geweldig om met elkaar deze actie te hebben kunnen uitvoeren. Heel fijn was ook de ondersteuning van Exxact Barendrecht, die gedurende de actieweek iedere avond een live-uitzending verzorgde vanaf de cascade in Het Kruispunt.

Het College van Burgemeester en Wethouders kwam op dinsdagavond als eerste artikelen inleveren. En dit goede voorbeeld deed goed volgen want in totaal werden ruim 100 gezinnen met een kerstpakket verrast.