CDA Fractie brengt gezelligheid bij Humanitas-DMH

13-03-2019

Een gezellige middag met bewoners van één van de woonvoorzieningen van Humanitas DMH aan de Klarinetweg. Dat is wat de fractieleden van het CDA op zaterdag 9 maart voor ogen stond toen zij zich, bepakt en bezakt met lekkers, meldden bij de woning. Hoe leuk is het dan dat zij na afloop in hun evaluatie aangeven dat het nóg gezelliger was dan vooraf gedacht!

Terwijl de wind om het huis gierde en het onweer losbarstte, was het binnen knus en warm en werden er allerlei gezamenlijke activiteiten ontplooid. Na de vele spelletjes die gedaan werden, was het tijd voor het hoogtepunt van de middag, de High Tea: eerst samen maken en het zich daarna prima laten smaken!

Wij vroegen de deelnemers wat er nu bij blijft van zo’n activiteit. Antwoord: de humor van de bewoners en het respect voor de professionaliteit en compassie van de dagelijks begeleiders. Tsja,…. als je ‘out of your comfortzone’ een stap zet in de leefwereld van een ander, gaan er soms een onvermoede wereld voor je open. En dat geldt niet alleen voor dit Present project, maar eigenlijk voor allemaal. Mensen van CDA Barendrecht: bedankt voor jullie inzet en enthousiasme!

Foto geplaatst met toestemming van Humanitas-DMH.