SGP-J op stap met Buurtcirkel Pameijer

30-03-2019

Dinsdagavond 26 maart. Een drukte van belang bij de ingang van Borgstede. Het voltallige bestuur van de SGP-J kwam daar naartoe om de deelnemers van de Buurtcirkel van Pameijer op te halen voor een gezellig avondje uit. Het gezelschap ging naar Zwijndrecht waar in het Palm Party House gezellig gebowld ging worden. Natuurlijk was het in het begin een beetje spannend, want de deelnemers uit de twee groepen kenden elkaar van te voren helemaal niet. Maar al voordat iedereen in de auto’s zat was het ijs gebroken en kletsten en lachten de deelnemers dat het een lieve lust was.

In Zwijndrecht gingen de deelnemers op 3 banen de sportieve strijd met elkaar aan. Het huren van de banen was mogelijk gemaakt door het fonds van Afval Loont. De SGP Jongeren trakteerden tussendoor op een drankje en bitterballen wat het feest compleet maakte!

Stichting Pameijer wil er zijn voor iedereen die het om wat voor reden dan ook lastig vindt om mee te doen in de samenleving. Pameijer biedt hulp bij wonen, werken en opgroeien. In Barendrecht heeft Pameijer o.a. een locatie in Borgstede waar woonondersteuning wordt geboden. Daarnaast is Pameijer initiatiefnemer van de Buurtcirkel. Hierin ontmoeten mensen die een klein netwerk hebben elkaar en zij ondernemen samen activiteiten. De SGPJ is de lokale jongerenpartij van de SGP, die sinds enige tijd in Barendrecht actief is en verschillende activiteiten organiseert. De SGP-jongeren in Barendrecht willen zich met deze actie inzetten voor medejongeren en laten zien hoe leuk het is om dingen samen te doen.