Met de hele buurt op stap!

13-04-2019

Op zaterdag 13 april was het zover: project Burenhulp Oude Haven 2.0 De renovatie van de appartementen aan de Oude Haven zit er (bijna) op. En dat betekent dat de samenwerking tussen Patrimonium Barendrecht, Present, de burenhulp vrijwilligers én de bewoners ook ten einde loopt. Er hoeft door vrijwilligers geen ondersteuning meer verleend te worden bij het verrichten van kleine aanpassingen en het verplaatsen van meubels bij bewoners die daartoe zelf niet meer in staat waren.

Ter afsluiting van het project stond vandaag een dagje uit op het programma. De dag begon op het gemeentehuis met koffie, cake en een toespraak van Wethouder Reshma Roopram. Zij bedankte de vrijwilligers voor de hulp aan hun buren en voor hun naastenliefde. Ook Corry van den Berg van Patrimonium en Pia van Dalen van Present namen kort het woord. Daarna was het tijd voor actie! De hele groep verplaatste zich naar de touringcar die al wachtte op het plein. Na wat passen en meten had iedereen een plekje gevonden en vertrok de bus naar het Biesbosch Museumeiland in Werkendam. Daar werd de middag doorgebracht met het bekijken van een film, een héérlijke gezamenlijke lunch en een bezoek aan het museum. De gasten genoten zichtbaar van het uitje en van de gezelligheid.

De afsluiting van de dag vond plaats in de Bethelkerk, waar onder het genot van een hapje en een drankje nog lang werd nagepraat! We hopen dat dit uitje er mede toe bijdraagt dat de bewoners van de Oude Haven elkaar na deze dag nog beter kennen en weten te vinden!

Deze dag werd mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Barendrecht, Patrimonium Barendrecht, Berkman Energie Services en Lions Club IJsselmonde.