Warme aandacht van Facilicom voor Barendrechtse ouderen

03-07-2019

Medewerkers van de Facilicom Group hebben zich in de afgelopen weken ingezet voor Barendrechtse ouderen. Present Barendrecht organiseerde vier geslaagde vrijwilligers-projecten met hun motto in gedachten: ‘happy people make happy people!’ Op 4 juni maakten medewerkers van de crediteurenafdeling een uitstapje met ouderen naar de Zuidpolder. Op 14 juni zorgde een enthousiaste groep collega’s voor een heel gezellige, zonnige middag met gasten van Zorggroep De Toekomst op De Kleine Duiker. Op deze kinderboerderij waren op 24 juni ook enkele mantelzorgers te gast, die werden verwend met een heerlijke high tea op het erf. Zo konden zij even ontspannen en hun ervaringen met elkaar delen. Op 26 juni trakteerden de Facilicom-collega’s, werkzaam in het managementteam van Trigion, zo’n 35 ouderen die wonen in het complex aan de Windsingel en in de wijk er omheen op een high tea. De gasten genoten van het samenzijn, de hapjes en vooral ook van de muzikale omlijsting, verzorgd door twee heren op accordeon.

Present organiseert graag voor bedrijven een project dat helemaal bij hun past. Facilicom is een groot familiebedrijf met een duidelijke missie: ‘samen werken aan een inspirerende leefomgeving voor iedereen’. Een van de manieren om de maatschappelijke betrokkenheid te tonen, is het doen van vrijwilligerswerk, samen met Present-stichtingen door heel Nederland. De Facilicom-collega’s genoten duidelijk minstens zo veel van de gezelligheid en ontspanning als hun gasten. Zij nemen deze ervaringen weer mee naar hun dagelijkse werk.

Voor deze activiteiten werkte Present plezierig samen met Aafje, KijkopWelzijn, Stichting de Toekomst, Humanitas en De Kleine Duiker. Mooi was ook de nieuw gevonden samenwerking met de Snuffelmarkt Dorpskerk en Stichting Kerstviering Barendrecht voor het lenen van serviesgoed in grote hoeveelheden. Door als organisaties de handen ineen te slaan, blijkt er heel veel mogelijk te zijn!