Alle 50 klassen van CBS Smitshoek zijn Present

04-07-2019

Sinds enkele jaren hebben wij een mooie samenwerking met Cbs Smitshoek. Iedere klas – ongeveer 50 in totaal! – doet jaarlijks een project dat georganiseerd wordt door Present in samenwerking met veel lokale organisaties. Zo gaan de kleutergroepen de wijk in om op te ruimen samen met cliënten van Humanitas DMH. Bij deze activiteiten is ook de Gemeente Barendrecht betrokken. De groepen 8 werken samen met de kunstenaars van Kunstexpress en maken prachtige creaties waarin er over en weer van elkaar en elkaars leef- en belevingswereld geleerd wordt. Andere klassen steken de handen uit de mouwen bij De kleine duiker, De Buytenhof en gaan op bezoek bij Laurens De Elf Ranken.Traditioneel sluiten de groepen 7 de jaarlijkse cyclus af met de organisatie van de Buurtsportdag. Tijdens dit festijn kunnen leerlingen, ouders en wijkbewoners elkaar ontmoeten en wordt geld ingezameld voor een goed doel. De zonovergoten Buurtsportdag leverde vandaag maar liefst 240,50 op voor het Rode Kruis! Top gedaan van deze leerlingen en veel dank aan Wouter Van der Pas van Stichting KijkopWelzijn voor zijn enthousiaste begeleiding!