1e lustrum voor Pleinfeest bij Yulius

24-09-2019

Op woensdagmiddag 18 september vond onder ideale weersomstandigheden – droog en niet te heet – het jaarlijkse pleinfeest plaats bij Yulius aan de Boerhaavelaan. Zo’n 80 kinderen konden die middag even hun sores vergeten dankzij de inzet van vrijwilligers van Present Barendrecht, afkomstig uit het Barendrechtse bedrijf Conservator Group. Dit bedrijf zette zich dit jaar voor de 5e keer in voor de jonge patiëntjes van Yulius die langdurig binnen deze zorginstelling verblijven.
Daphne Holtappel, Algemeen Directeur van Conservator verwoordt het als volgt. “Maatschappelijke betrokkenheid is binnen Conservator Group een belangrijk onderdeel van de bedrijfsfilosofie. Dankzij de samenwerking met Present is het mogelijk om die betrokkenheid letterlijk en figuurlijk heel dichtbij om te zetten in daden. Yulius bevindt zich op nog geen 500 meter afstand van ons kantoor. Zonder Present hadden wij nooit tot deze mooie samenwerking gekomen.”

Ook Brandweer Barendrecht en Albert Heijn Middenbaan deden belangeloos mee. De brandweer was ‘uitgerukt’ met een spuitwagen waarmee de kinderen naar hartenlust mochten spuiten in de richting van een speciaal opgezet decor. Albert Heijn Middenbaan zorgde voor overheerlijke cupcakes die met allerlei lekkers versierd konden worden en voor ijsjes. Zo waren heel veel partijen Present voor dit feest waarover de kinderen nog lang zullen napraten!