Die jeugd van tegenwoordig….

16-11-2019

“Die jeugd van tegenwoordig”… Woorden die vaak in negatieve zin worden uitgesproken. Maar op 16 november jl. niet! Want hoe positief zette die jeugd van tegenwoordig zich toen met maar liefst meer dan 60 personen tegelijk in. Dat gebeurde tijdens de negen Diacodoe projecten die wij organiseerden in samenwerking met het Diaconaal Platform. Jongeren van 12-24 jaar uit de Maranathakerk, de Immanuëlkerk, Carnisse Haven, de Christelijk Gereformeerde Kerk, de Augustinus Parochie en de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen zetten zich in. Na een gezamenlijk startmoment in De Ontmoeting waarbij speciaal Diacodoe gebak geserveerd werd, gesponsord door Bakkerij Pot, gingen zij op pad.

Zij maakten herfststukjes met ouderen (met dank aan 4Suze, het Het Rozenpakhuys en Kwekerij Booij voor de materialen!). Zij gingen naar de intocht van de Sint in Carnisse met cliënten van Stichting Zuidwester. Zij knapten tuinen op (met dank aan GKB Groep voor het lenen van de tuingereedschappen). Zij gingen gezellig met een groepje ouderen naar de High Tea die vandaag georganiseerd werd door het IJE Koor Rotterdam. Zij ruimden zwerfafval op (met dank aan NV Bar-Afvalbeheer voor het lenen van de prikkers) en zij hielpen een alleenstaande dame bij het voorbereiden van haar verhuizing.

En passant kwam Sebastiaan van Mill, reporter van RTV Rijnmond bij één van de projecten langs voor een interview met enkele deelnemers. En wat deden ze knap hun woordje! Gaaf! Ook de ouderen kwamen aan het woord en vertelden hoe gezellig hun ochtend was geweest.

De dag werd met een hapje en een drankje afgesloten bij de Kleine Duiker waar de verhalen loskwamen en de ervaringen van de dag werden gedeeld. Belangrijkste conclusie? Dat je met iets relatief simpels als een beetje tijd en aandacht, een groot verschil kunt maken voor een ander! En dat dat goed voelt!