Speelgoedproject met Albert Heijn

28-11-2019

Wat is er de afgelopen weken hard gewerkt in ‘onze’ loods door de FANTASTISCHE groep vaste vrijwilligers van Present en ook de komende dagen zijn ze nog bezig. Schildersbedrijf Nieuwe Waterweg bv geeft ons ieder jaar ruimte in hun loods om in te werken als een soort tijdelijk Pakhuis van de Sint! Op deze manier geeft dit bedrijf op een heel praktische manier invulling aan het beleid voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

In de filialen van Albert Heijn Carnisse Veste, Albert Heijn Middenbaan en Albert Heijn Hof van Portland werd de afgelopen weken flink ingeleverd. We kregen prachtig speelgoed binnen dat de vrijwilligers sorteerden, waar nodig schoonmaakten en inpakten. Op sommige dagen was de aanvoer enórm groot en moest er bijna letterlijk door grote bergen heen geworsteld worden. Voor de aanvoer vanuit de winkels kregen we dit jaar ook ondersteuning van de chauffeurs van de Stichting Voedselbank Barendrecht. Gewéldig fijn! Steeds bleven de vrijwilligers er plezier in houden en werd er flink gelachen met elkaar! Tussentijds zorgde AH voor lekkers bij de koffie.

We maken dit jaar maar liefst 20 organisaties blij met het speelgoed. En zij verblijden er op hun beurt natuurlijk de bij hen betrokken kinderen mee. In totaal zijn dat er zéker 1500!

Wat een prachtig voorbeeld van samenwerking tussen organisaties. Ook heel veel dank aan de wasserij van Humanitas DMH. De medewerkers hebben álle knuffels voor ons gewassen. En dat waren er nogal wat! En last but not least een heel groot DANKJEWEL voor de coördinerende zorgen, toewijding en presentie van projectleider Monique.