Sint en Pieten blijven niet op de bank zitten

04-12-2019

Sint en zijn Pieten zijn de afgelopen dagen niet op de bank blijven zitten. Integendeel; zij trokken er met strooigoed en pakjes op uit. In het hele werkgebied van Rabobank IJsselmonde-Drechtsteden gingen medewerkers van de bank de afgelopen dagen als Sint en Pieten op pad. Zij verrasten gezinnen en kinderen die door omstandigheden dit jaar geen gelegenheid hebben om zelf sinterklaas te vieren. Dankzij deze bijzondere samenwerking tussen de Rabobank, Present en vele maatschappelijke organisaties (waaronder Vivenz, Sociale Wijkteams en Voedselbanken) kon dat nu wel. En dat niet alleen de kinderen daar een blij gevoel van krijgen, laat bijgaande foto wel zien!

De impact van een dergelijk bezoek van Sint en Piet aan huis is groot. Eigenlijk nog veel groter dan de ontvangst van presentjes is de sociale impact op de bezochte kinderen. Dankzij het bezoek hebben ook zij op school een keer een mooie belevenis te vertellen en voelen zij zich gezien en gewaardeerd.

Dit project was een gezamenlijke actie van Present Barendrecht, Stichting Present Ridderkerk en Stichting Present Dordrecht-Papendrecht.