Paasplantjes voor thuiswonende ouderen

10-04-2020

Vlak voor Pasen hebben vrijwilligers van Present en Lions Club IJsselmonde ouderen bemoedigd met vrolijke plantjes. Tweehonderd senioren, onder andere in de appartementen Windsingel, Maashoek en Notenhof, kregen een mooie calla om hen een hart onder de riem te steken. De bewoners reageerden heel blij op deze verrassing en vertelden: ‘Door aan een ander te denken blijft het GELUKSNIVEAU heel hoog’.

Alle plantjes waren voorzien van een kaartje met het speciale ‘Coronahulp’ telefoonnummer van Present: 06-82917424. Wie belt naar dit nummer, krijgt een vrijwilliger aan de lijn. Die noteert de hulpvraag en zoekt een passende, betrouwbare vrijwilliger die hulp biedt tijdens de Coronacrisis. Bijvoorbeeld voor het doen van boodschappen (in samenwerking met Kijk op Welzijn), de hond uitlaten, brieven posten of gewoon een fijn gesprek.

Deze plantenactie kwam tot stand in samenwerking met Dynaplant, Lions Club IJsselmonde en een particuliere donateur.