15.000 pakketten voor zorgmedewerkers Aafje

24-04-2020

In samenwerking met Schoonmaakbedrijf Aafje Facilitair pakten vrijwilligers van Present Barendrecht de afgelopen dagen 15.000 pakketjes in met persoonlijke beschermingsmiddelen voor zorgmedewerkers van Stichting Aafje. Elk pakket bevat noodzakelijke beschermingsmiddelen voor de zorg, zoals een schort, een overschort en losse mouwen. Deze persoonlijke beschermingsmiddelen zijn hard nodig om veilig zorg te kunnen geven aan kwetsbare ouderen en om verdere besmettingen te voorkomen. De vraag naar de persoonlijke beschermingsmiddelen is daardoor groot. Als oplossing maakte Aafje Facilitair pakketjes waarin drie verschillende componenten werden samengevoegd, een schort, een overschort en losse mouwen.

De hulpvraag vanuit Aafje paste heel goed bij het aanbod van de tientallen vrijwilligers die zich de afgelopen tijd bij ons aanmeldden. Binnen enkele uren na het uitzetten van de hulpvraag onder de vrijwilligers was de planning rond en een dag later kon al gestart worden. Er werd gewerkt in shifts van vier uur en in totaal zo’n 25 vrijwilligers klaarden samen deze mooie klus.

Er was ook hulp van Berkhout Relatiegeschenken B.V. De geleverde pallets met persoonlijke beschermingsmiddelen kon Aafje niet zelf kwijt. Deze mochten worden opgeslagen in de loods van Berkhout, gevestigd naast Aafje Facilitair in Barendrecht. De mensen van Berkhout twijfelden geen moment om op deze manier hun steentje bij te dragen. Wat een mooi voorbeeld van samenwerking tussen organisaties in deze bijzondere tijden.