Planten ter bemoediging thuiswonende ouderen

11-05-2020

Vlak voor Moederdag heeft een groep Presentvrijwilligers zo’n 150 ouderen bemoedigd met vrolijke plantjes. De senioren kregen een fraaie begonia, geschonken door Bloemisterij 4suze uit Barendrecht. Juist zelfstandig wonende ouderen hebben het vaak moeilijk in deze tijd: zij krijgen weinig aanloop en aandacht.

Sinds de Corona-maatregelen van kracht zijn, hebben wij bij Present Barendrecht meer dan tachtig vrijwilligers mogen verwelkomen die graag iets voor een buurtgenoot doen. Zes van hen brachten op zaterdag 9 mei de fleurige groet rond. Alle plantjes waren voorzien van een kaartje met het speciale ‘Coronahulp’ telefoonnummer van Present: 06-82917424. Wie belt naar dit nummer, krijgt een vrijwilliger van Present aan de lijn. Die noteert de hulpvraag en zoekt een passende, betrouwbare vrijwilliger die hulp biedt tijdens de Coronacrisis. Bijvoorbeeld voor het doen van boodschappen (in samenwerking met Kijk op Welzijn), de hond uitlaten, brieven posten of gewoon een fijn gesprek.

Deze plantenactie kwam tot stand in samenwerking met Bloemisterij 4Suze en Leo & Cockie Kooijman, bij wie de planten mochten worden opgeslagen. Héél erg bedankt voor de ondersteuning!