Waterstof Challenge in Barendrecht

15-05-2020

Op vrijdagochtend 15 mei stond Barendrecht in het teken van de ‘24 uur Social Hydrogen Challenge’. In samenwerking met Present Barendrecht gingen deelnemers van deze Challenge op pad om op originele wijze mensen een hart onder de riem te steken!

Op 15 mei en 16 mei stond eigenlijk de jaarlijkse 24 uur Waterstof Challenge gepland met 25 teams die een route rijden door Europa. Dat is dit jaar helaas niet mogelijk vanwege het coronavirus en daarom werd gezocht naar een alternatieve invulling. Eén waarbij er niet alleen aandacht was voor duurzame brandstof aspecten maar ook voor sociale duurzaamheid en omzien naar elkaar. Daarom is samen met Stichting Present de 24 uur Social Hydrogen Challenge ontwikkeld waarmee Nederlanders een hart onder de riem gestoken werd. Door heel Nederland reden auto’s die voor lokale Present stichtingen sociale activiteiten uitvoerden.

Wim Peels van Twinning Energy BV en inwoner van Barendrecht doet al jaren mee aan de Challenge en deze alternatieve invulling ging hem goed af. Onder een stralende zon bracht Wim een bloemengroet bij de Present vrijwilligers die inmiddels al 2 maanden de Corona hulptelefoon bemensen. Daarna bracht hij bij één van de woonvoorzieningen van Humanitas-DMH, op verzoek van de cliënten zelf, een gevulde mand met gezonde ingrediënten voor een maaltijdsalade.

Wim en zijn echtgenote werden ’s morgens uitgezwaaid door de coördinatoren van Present Barendrecht en door Wethouder Tanja de Jonge die onder meer duurzaamheid in haar pakket heeft en dit initiatief van harte onderschrijft.