Poetsen en pannenkoeken

3 mei 2022

Een project met direct zichtbaar resultaat: daar houden vrijwilligers van. Toen directeur-bestuurder Erna Noordijk van De Zorgnijverij om hulp vroeg bij het schoonmaken van de nieuwe professionele keuken, hapte Present dan ook toe. Drie vrijwilligers van de flexgroep en twee maatschappelijk stagiairs gingen op de knieën om de vloer te schrobben en lijmvlekken te verwijderen. Ook kreeg het keukenblok een grote schoonmaakbeurt. Dankzij hun inzet is de prachtige restauratie helemaal klaar voor bezoekers, zoals te zien is op dit filmpje van de Zorgnijverij. Eén van de maatschappelijk stagiaires kookt en bakt graag. Toevallig bleken ze die dag pannenkoekenbakkers nodig te hebben op ZMLK De Rank, een school waar De Zorgnijverij mee samenwerkt. Na het schoonmaken zijn de twee maatschappelijk stagiaires naar De Rank gegaan en hebben daar met leerlingen gezellig pannenkoeken gebakken en gegeten. Iedereen vond het een leuke dag, mede door de vele contacten met alle cliënten.

#presentvoorelkaar #zorgnijverij #derank #keuken #pannenkoeken #vrijwilligers