Een beetje hulp… en dan zelf verder

Als je een handje geholpen wordt, krijg je weer moed om zelf verder te gaan. Dat gebeurde bij een mevrouw die een woning huurt van Patrimonium. Ze heeft weinig geld en geen vrienden of familieleden die haar kunnen helpen om het huis op te knappen. Vrijwilligers van Present hebben haar ‘over de drempel’ geholpen door eerst het oude behang af te stomen. Enkele weken later hebben andere vrijwilligers, samen met een handige maatschappelijk stagiair, de muren in de woonkamer en een muur in de slaapkamer behangen. Het behang mocht ze gratis uitzoeken bij een maatschappelijk betrokken Barendrechtse ondernemer. Mevrouw was heel blij met de mooi behangen muren. De andere wanden wilde ze graag zelf sauzen. Na praktische instructies door de vrijwilligers is ze met muurverf van schildersbedrijf Nieuwe Waterweg aan de slag gegaan. Nu heeft ze een fijne eigen plek in haar nieuwe land.

#vrijwilligers #behangen #Barendrecht