Aanmelden hulpvraag door professionele hulpverlener

Beste professionele hulpverlener,

Ook in deze tijd wil Present Barendrecht helpen waar dat echt nodig is. We dragen graag bij op een manier die aanvullend is, zoals we dat altijd al doen. Via onderstaand formulier kunt u een hulpvraag bij ons indienen voor een cliënt, die tijdens deze tijden van Corona wat extra hulp en/of aandacht kan gebruiken.

Voorwaarden voor hulpontvangers

• Hulpontvangers hebben onvoldoende sociaal netwerk, gebrek aan financiële middelen en/of gezondheid om de hulp zelf te kunnen regelen.
  • Hulpontvangers hebben de komende tijd bemoediging/ hulp nodig en kunnen de bemoediging/hulp niet realiseren via andere initiatieven (Facebook, Websites of eigen netwerk).
  • Hulpontvangers worden begeleid door een hulpverlener en de hulpverlener schat in dat de hulp nodig is en op de juiste plek komt.
  • Hulpontvangers zijn bijvoorbeeld ouderen, mensen met een slechte (psychische) gezondheid of een beperking, eenzame mensen, nieuwe Gouwenaren of gezinnen/alleenstaanden die worden begeleid door hulpverleners.

Aanmelding

We passen onze werkwijze aan, zodat de hulp zo snel mogelijk geboden kan worden. Dit betekent dat we voorafgaand aan de hulp van vrijwilligers geen kennismakingsbezoek plannen. Houd bij het aanmelden van een hulpvraag er rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat er geen passend aanbod is vanuit een vrijwilliger voor uw hulpvraag.

Bij alle hulp die wij via onze vrijwilligers bieden, vragen we om zorgvuldig de richtlijnen van de Rijksoverheid te volgen.