Kerstengelenproject 2020

Ben jij present als ‘kerstengel’ in december?

Waar veel mensen hoopvol naar Kerst uitkijken, is de adventstijd voor anderen een periode van verdriet of eenzaamheid. Hoe mooi is het dan als we in deze bijzondere tijd meer naar elkaar omzien en extra aandacht geven aan de mensen die het nodig hebben? Daarom organiseert Stichting Present Barendrecht weer het jaarlijkse Kerstengelenproject. Coronaproof natuurlijk!

Wat doet een kerstengel?

In de vier weken voorafgaand aan Kerst breng je als ‘kerstengel’ elke week een presentje bij mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Iedereen, jong of oud – groot of klein – alleen of als gezin, kan zich aanmelden als kerstengel. Het gaat om een klein gebaar of attentie. Bijvoorbeeld door een kaartje te sturen, een verrassing aan de deur te hangen, een tekening te maken, een tekst door te geven, kortom alles wat een engel kan bedenken. Een engel kan indien gewenst anoniem werken, maar maakt zich dan wel bekend door het kaartje aan elke attentie met de tekst ‘een presentje van uw kerstengel’. Een engel mag ook contact maken en – aan de deur – een praatje maken. Het gaat om het gebaar en zeker niet om veel of dure dingen.

Aanmelden als kerstengel

Helaas is het niet meer mogelijk om je aan te melden als Kerstengel.

Heb je interesse om als vrijwilliger aan andere projecten een bijdrage te leveren, dan kun je je daar nog steeds voor aanmelden.

Ontvangers opgeven

Helaas is het niet meer mogelijk om begunstigden aan te melden.

Heb je nog vragen over het Kerstengelen project? Neem contact op met Esther Dost door te mailen naar esther@presentbarendrecht.nl of bel 06-82917424 (maandag, dinsdag, donderdag)

Privacy

Vanwege de privacywetgeving mogen we slechts onder voorwaarden persoonsgegevens vastleggen. Op de hierboven beschreven manier handelen we zorgvuldig en conform de wet en kunnen we toch het verrassingseffect voor begunstigden zoveel mogelijk behouden.