Meedoen als bedrijf

Wil je concreet invulling geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen? Ontdekken hoe waardevol het is om samen met collega’s kwetsbare Barendrechters te ontmoeten en te helpen? Stichting Present Barendrecht helpt je in één dag het verschil te maken. Met een project van Present maak je van een ‘bedrijfsuitje’ een bijzondere ervaring voor je team.

Maatschappelijk personeelsuitje

Present werkt nauw samen met maatschappelijke organisaties in Barendrecht. Zo verbinden wij op een professionele wijze jullie inzet aan mensen die echt hulp kunnen gebruiken. Ook jouw bedrijf kan groeien door zo’n project. Doordat collega’s met elkaar in een geheel andere setting samenwerken, ontstaat er nieuwe dynamiek en meer verbondenheid in het team. Een deelnemer vertelde: “Je leert je collega’s eens op een hele andere manier kennen en komt tot persoonlijke gesprekken die je in de hectiek van alledag nooit met elkaar hebt. Het is ook leuk dat we ingedeeld waren in groepen met collega’s die je niet vaak spreekt. En de blije gezichten en reacties van de ouderen met wie wij op stap waren. Dat is natuurlijk waar je het uiteindelijk het meest voor doet.”

Jullie investering

Wij werken voor kwetsbare groepen die over het algemeen niet of nauwelijks beschikken over financiële middelen. Omdat Present een bedrijfsproject helemaal op maat maakt, met inzet van professionals, overleggen wij van te voren met jullie over een bijdrage in de organisatiekosten per deelnemer. Samen kijken we wat er mogelijk is, omdat wij vinden dat ook deze bijdrage maatwerk moet zijn voor jullie bedrijf. Present heeft een ANBI-status, waardoor je deze kosten als gift kunt boeken. Indien gewenst plaatsen wij foto’s van het project, met links naar het bedrijf, op onze website en sociale media kanalen. Zo krijgt jullie inzet volop aandacht onder onze sympathisanten.

Ervaringen

Veel Barendrechtse ondernemers hebben al ervaren hoe inspirerend en geloofwaardig het is hun betrokkenheid praktisch te laten zien. Wij werkten bijvoorbeeld samen met:

• BAR Uitgeverij
  • Compacon BV
  • Conservator Group
  • DNV-GL
  • Groener Gras Producties
  • Hewlett-Packard CDS
  • IKEA Barendrecht
  • Ooms Financieel Advies
  • Rabobank
  • Synorga Groep
  • Velo Beheer
  • Visser & Visser Accountants

Meer weten over de ervaringen van deze ondernemers? Download dan onze Bedrijvenfolder webversie.

Een presentatie over Present?

Willen jullie ook present zijn in Barendrecht? Voor een afspraak met één van onze bestuursleden mail je naar bestuur@presentbarendrecht.nl. Gelijk aan de slag? Onze coördinator organiseert graag een-project-op-maat voor jullie bedrijf. Je kunt de coördinator bereiken op 06-11333830 of per mail op info@presentbarendrecht.nl .