2016 was een goed jaar

16 januari 2017

Het afgelopen jaar 2016 was een goed jaar voor Present Barendrecht. Nóg meer vrijwilligers dan het jaar daarvoor wisten de weg naar ons te vinden: maar liefst 740 mensen staken de handen uit de mouwen tijdens ruim 100 projecten met een totaalinzet van 3200 vrijwilligers-uren. Dat betekent ten opzichte van het jaar daarvoor een groei van 39% in aantal projecten en van resp. 5% en 9% in aantal actieve vrijwilligers en uren-inzet.

“Een prachtig resultaat” volgens coördinator Pia van Dalen “omdat het toont dat Barendrechters er voor elkaar willen zijn. Zij willen letterlijk de handen uit de mouwen steken voor iemand die dat nodig heeft vanwege een persoonlijke situatie die zodanig is dat hij of zij het zelf even niet kan. Met hulp van de vrijwilligers van Present krijgen deze mensen een duwtje in de goede richting en merken zij dat zij er net als ieder ander, toe doen. Tegelijkertijd is het natuurlijk ook zo, vervolgt Pia, dat er zoveel schrijnende situaties zijn in de samenleving van vandaag dat dergelijke groeicijfers van onze organisatie mogelijk zijn. En dat is natuurlijk eigenlijk de schaduwzijde. Maar graag houden wij ons bij Present vast aan de positieve invalshoek: dat Barendrechters Present willen staan voor elkaar! Op basis van die ervaring gaan we vol vertrouwen het nieuwe jaar tegemoet waarin nu alweer veel praktische en sociale projecten gepland staan.