24h Social Hydrogen Challenge steekt mensen hart onder de riem!

14 mei 2020

Barendrecht is één van de plaatsen die op vrijdag 15 mei wordt bezocht in het kader van de 24 uur Social Hydrogen Challenge. Deelnemers aan deze challenge gaan op originele wijze mensen een hart onder de riem steken!

Op vrijdag 15 mei zou eigenlijk de jaarlijkse 24 uur Waterstof Challenge plaatsvinden, waaraan ongeveer 25 teams zouden deelnemen. De Waterstof Challenge is een wedstrijd voor teams met auto’s die op waterstof rijden. In de normale vorm rijden deze auto’s door Europa. Dat is dit jaar helaas niet mogelijk vanwege het coronavirus. Juist in deze tijd wil de organisatie van dit evenement de Nederlanders een hart onder de riem steken. Daarom is samen met Stichting Present de 24 uur Social Hydrogen Challenge uitgewerkt. Present Barendrecht is één van de deelnemende lokale Present stichtingen.

Het plan is om diverse hulpvragen uit te voeren die door verschillende landelijke Present stichtingen zijn aangereikt. Ook Barendrecht staat op de kaart. Rond 9:15 uur wordt één van de waterstofauto’s verwacht bij de MFA aan de Kruidentuin. De chauffeur zal daar boeketten ophalen voor mensen die een bloemetje verdienen en iets leuks voor een woonlocatie van verstandelijk beperkte mensen. Daarna zal de auto drie locaties aandoen om de verrassingen te bezorgen.

De waterstof voertuigen zijn gedurende deze 24 uur online te volgen. Natuurlijk volgen er via onze sociale media nadere berichten!