Balans na 3 maanden #Coronahulp

3 juli 2020

Na drie maanden #coronahulp hebben wij de balans opgemaakt. Coördinatoren Pia en Esther hebben, samen met maatschappelijke organisaties, heel hard gewerkt om de tachtig nieuwe ‘Corona-vrijwilligers’ van zinvolle klussen te voorzien. Dat is gelukt. Zo zijn er 64 dagen lang vrijwilligers in touw geweest voor de Kruidenier Koerier van Kijk op Welzijn. Ruim vijftig vrijwilligers boden individuele hulp. Voor de thuiszorgmedewerkers van Aafje pakten ze 15.000 pakketten met beschermende kleding in. Met 3500 kaartjes, 75 tekeningen, 500 bloeiende planten (met dank aan 4suze en IKEA en vele telefoontjes en kleine ondersteunde klusjes hebben ze onze Barendrechtse ouderen een hart onder de riem gestoken. Tot slot organiseerden we, samen met Het Kruispunt en Calvijn Groene Hart, zes vrolijke straatbingo’s voor zo’n 155 ouderen.

Dat zijn aantallen om heel trots op te zijn. Het was hartverwarmend om te zien hoeveel mensen stonden te popelen om van betekenis te zijn voor een dorpsgenoot. Nu de meeste Corona-maatregelen versoepeld zijn, zijn wij vanaf 1 juli terug gekeerd tot onze corebusiness: het bemiddelen van groepen vrijwilligers.