Binnenkort te zien op Nieuwsuur

29 augustus 2018

Vandaag hadden we bij Present Barendrecht een camera-team van Nieuwsuur op bezoek! Zij maken een reportage over de maatschappelijke diensttijd en over het traineeprogramma ‘Jong Present’ dat speciaal daarvoor ontwikkeld is. Tijdens twee van de drie mooie projecten, uitgevoerd door leerlingen uit 5VWOT van Calvijn Groene Hart werden opnames gemaakt. Al doende werden korte interviews gehouden met de leerlingen over hun mening over die diensttijd en over hun ervaringen met vrijwilligerswerk. Dankzij de geweldige medewerking van de mensen van Stichting PiPa en Zorggroep De Toekomst én natuurlijk van het management van Calvijn Groene Hart en Present Nederland konden wij dit alles binnen zeer korte (voorbereidings)tijd met elkaar vormgeven. DANK aan allen! Datum van uitzending is nog niet bekend; waarschijnlijk half september.

En voor de oplettende lezer…. Het derde project was een activiteit met cliënten van Dagbesteding Lavendel van Stichting IJsselmonde Oost. Daar zijn geen opnames gemaakt. Maar de ontmoeting met de cliënten was heel gezellig en ontspannen. Na een korte wandeling werden er bij IJssalon Hemels (dankzij een bijdrage uit het fonds van Afval Loont) ijsjes gegeten. Die werden met smaak verorberd!