Goede Buur: een brug slaan tussen statushouders en Barendrecht

22 juni 2021

Met een bijeenkomst op het plein van het Trefpunt gaf wethouder Nico Bults op zaterdag 19 juni het startsein voor het project Goede Buur. Buddy’s gaan statushouders wegwijs maken in de Barendrechtse samenleving. Bij het project zijn onder andere Vluchtelingenwerk, het Platform voor Statushouders, Hart voor Barendrecht, de Bibliotheek AanZet en KijkopWelzijn betrokken. Zij vertelden wat zij kunnen betekenen voor het project. Ook Present was aanwezig, want Present hoopt de buddy’s onder andere te kunnen ondersteunen in het organiseren van groepsactiviteiten met de statushouders.

Vluchtelingenwerk is nog op zoek naar mensen die als buddy een dagdeel per week beschikbaar zijn om activiteiten met een statushouder te ondernemen. De begeleiding duurt een jaar. Momenteel zijn er 35 statushouders die behoefte hebben aan een buddy. Wie zich wil aanmelden als buddy kan contact opnemen met Halis Tunc: htunc@vluchtelingenwerk.nl of 06-83368582. Wil je als Present-vrijwilliger eenmalig een brug slaan tussen statushouders en de Barendrechtse samenleving? Neem dan contact op met coördinator Esther Dost, esther@presentbarendrecht.nl of 06-82917424.