Heldinnen van Barendrecht verkiezing

24 februari 2019

Onze coördinator Pia van Dalen is genomineerd als één van de heldinnen van Barendrecht. En terecht! Want Pia heeft in de afgelopen tien jaar een brede, maatschappelijk onmisbare, beweging van ‘helden’ en ‘heldinnen’ in gang gezet. Wist je dat Pia met bijna alle genomineerde vrouwen waardevolle contacten onderhoudt? Zo zorgt ze ervoor dat Present-vrijwilligers praktische klussen doen bij Anneke Westerkamp van Stichting Pipa. Ze nam statushouders uit het netwerk van Jolanda Bogerd van Stichting Kleurrijk mee op een uitstapje naar zee, een project van Visser & Visser Accountants. Samen met kinderburgemeester Anaïs Swirc maakt ze plannen om jongeren te enthousiasmeren om eenzame ouderen te bezoeken. Ze werkte samen met Babs Mouton van Lokaal Fonds voor Barendrecht om kinderen van minima te trakteren op theaterkaartjes. Met Gerda Pradun van Stichting Velerlei heeft Pia regelmatig contact. Met het netwerk ViZi, waarvan Joke Norendaal nu voorzitter is, organiseerde ze een verwendag voor vrouwen in de thuisbegeleiding van Vivenz. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Natuurlijk vertellen je ook graag waarom wij, het bestuur van Present Barendrecht, Pia van Dalen-Witkamp genomineerd hebben. Zij werkt in april 2019 tien jaar als coördinator van Present Barendrecht. Ze begon met slechts een mooi idee van Hart voor Barendrecht en is nu hét voorbeeld van een geslaagde sociaal ondernemer. We zien Pia vaak in de media. Altijd met een ‘big smile’ omdat ze oprecht blij is als ze weer een brug kon bouwen tussen enthousiaste vrijwilligers en mensen die hulp nodig hebben. Maar aan zo’n foto gaat heel veel onzichtbaar werk vooraf. Zij houdt de grote lijnen in het oog en heeft aandacht voor de kleinste details. Zij weet hoe belangrijk zorgvuldigheid is als je met kwetsbare mensen werkt. Veel Barendrechters hebben, dankzij haar tomeloze inzet en inspiratie, ervaren hoe waardevol vrijwilligerswerk is. Pia is altijd present en daar zijn wij heel blij mee.

Wil jij ook meer verbinding in Barendrecht? Wil je dan je stem geven aan Pia & Present? Dat kan hier. Bedankt voor je stem en je steun!