Kerstengel 2020: Wie gun jij een lichtpuntje?

12 november 2020

Ben jij present als ‘kerstengel’ in december?

Waar veel mensen hoopvol naar kerst uitkijken, is de adventstijd voor anderen een periode van verdriet of eenzaamheid. Hoe mooi is het dan als we in deze bijzondere tijd meer naar elkaar omzien en extra aandacht geven aan de mensen die het nodig hebben? Daarom organiseert Stichting Present Barendrecht weer het jaarlijkse Kerstengelenproject. Coronaproof natuurlijk!

Wie gun jij een lichtpuntje?

Ouderen, jongeren, kinderen, ziek en gezond. Eigenlijk komt gewoon iedereen in aanmerking die om wat voor reden dan ook extra aandacht verdient! Een oudere mevrouw die weinig bezoek krijgt, een jonge moeder die alleen voor haar gezin moet zorgen, een ondernemer die hard getroffen is door de coronamaatregelen, een jonge man die herstelt van een burn-out of een politieke vluchteling. Maar het kan ook iemand zijn die altijd voor iedereen klaarstaat of extra uren draait in de zorg!

Wat doet een kerstengel?

In de vier weken voorafgaand aan Kerst brengt een ‘kerstengel’ elke week een presentje bij de mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken of een bedankje verdienen. Iedereen, jong of oud – groot of klein – alleen of als gezin, kan zich aanmelden als kerstengel. Het gaat om een klein gebaar of attentie. Bijvoorbeeld door een kaartje te sturen, een verrassing aan de deur te hangen, een tekening te maken, een tekst door te geven, kortom alles wat een engel kan bedenken.

Ontvangers opgeven

Ken jij zelf iemand uit jouw omgeving die wel wat extra aandacht verdient? Geef hem of haar dan vóór 16 november op als ontvanger van kerstengel-presentjes via de aanmeldknop op onze actie pagina Kerstengelenproject.

Voorafgaand aan de actie krijgt de ontvanger van kerstengel-presentjes een brief namens Present, waarin wij uitleggen wat de actie inhoudt en hoe wij aan zijn of haar contactgegevens zijn gekomen. Bij voorkeur wordt hier ook de naam van de aanmelder genoemd. Dit is vanwege de wetgeving AVG en de privacy van de ontvanger.

Aanmelden als kerstengel

Wil je meedoen als kerstengel, vul dan het formulier in op onze actie pagina Kerstengelenproject vóór 16 november.

Present koppelt je daarna aan de ontvanger. Als engel krijg je de naam, adres en korte informatie over de persoon voor wie je kerstengel zult zijn en blijf je de hele adventsperiode in functie.

Heb je nog vragen? Neem contact op met Esther Dost door te mailen naar esther@presentbarendrecht.nl of bel 06-82917424 (maandag, dinsdag, donderdag)

Privacy

Vanwege de privacywetgeving mogen we slechts onder voorwaarden persoonsgegevens vastleggen. Op de hierboven beschreven manier handelen we zorgvuldig en conform de wet en kunnen we toch het verrassingseffect voor begunstigden zoveel mogelijk behouden.