KerstWensZegenboom

6 december 2021

Present werkt samen met Jeugd met een Opdracht, Wens & Go en de Diaconie van de Dorpskerk aan een KerstWensZegenboom. In de Dorpskerk zal in december een grote KerstWensZegen-boom staan die Barendrechterssymbolisch hebben gevuld met wensen en ook met zegeningen voor hun dorpsgenoten. De mooie sterren en engelen zijn gemaakt door cliënten van De Overburen. Tot en met donderdag 9 december kunnen de wensen en zegeningen nog ingestuurd worden naar info@wensengo.nl.
Wat is een wens? Je mag een algemene wens insturen zoals een liefdevolle kerst, maar je kunt ook een concrete wens indienen waar kosten aan verbonden zijn. Zoals een uitstapje, een klusje of wat aandacht. Bijvoorbeeld: ‘ik wens dat mevrouw X een keer een harinkje kan gaan eten aan de Rotterdamse haven’. Schrijf je naam en je contactgegevens onder de wens en ook de naam en contactgegevens van degene voor wie je de wens instuurt.
Wat is een zegen? Laat weten wat jij – eenmalig – zou willen betekenen voor iemand in de periode van 14 december tot en met 14 februari (Valentijnsdag). Je kunt je tijd of gaven en talenten aanbieden, zoals een taart voor iemand bakken, een strijk wegwerken of een wandeling maken.
Tijdens het ‘Klassiek Uitgelegd’ concert op zondag 12 december om 14.30 uur door Marie-Christine Goergen (fluit) en Thea Verhagen (orgel) maken we bekend welke wensen vervuld kunnen worden en welke zegeningen Barendrechtersaanboden.
Er is beperkt plek om bij het concert aanwezig te zijn, indien u een Corona-QR-code kunt laten zien. Aanmelden is niet nodig. U kunt het concert en de bekendmaking ook online volgen op https://vimeo.com/650812094 (en daarna).
Als vier partijen gaan we daarna aan de slag om de wensen te laten uitkomen en de zegeningen op de juiste plek terecht te laten komen.

#kerstwens #zegening #present #ywam #diaconie #wensengo