Landelijke Opschoondag actie

29 maart 2021

Tijdens de Landelijke Opschoondag hielden zes vrijwilligers van Present voorjaarsschoonmaak in de Barendrecht. Met grijpers en vuilniszakken van de gemeente trokken ze verschillende wijken in om zoveel mogelijk zwerfaval te verzamelen. Zwerfval is voor veel mensen een doorn in het oog, maar vormt ook een bedreiging voor mens, dier en milieu. De vrijwilligers, waaronder vier leden van het bestuur, prikten maar liefst elf zakken zwerfvuil bij elkaar. Op deze manier droegen ze niet alleen bij aan een schoner en gezonder Barendrecht, maar ook aan het behoud van inkomsten nadat de regeling Afval Loont beëindigd werd. Present kan de komende jaren op dezelfde inkomsten rekenen door ieder seizoen een opschoonactie te houden. Mede dankzij dat geld kan de missielevend gehouden worden: een brug slaan tussen mensen die iets te bieden hebben en mensen die daarmee geholpen kunnen worden!