Aanmelding Fietsrally Lions op 9 juni

03-06-2018

Op zaterdag 9 juni organiseert Lions Club IJsselmonde voor de vijfde keer een recreatieve fietstocht voor en met Stichting Present. Ook wordt dit jaar net als vorig jaar een prachtige toertocht voor liefhebbers van de racefiets georganiseerd.  Na het succes en het enthousiasme van de deelnemers in vorige jaren verwachten de organisatoren bij deze lustrumeditie weer een flinke opkomst.

Er wordt dit jaar een route gefietst met als thema: “De dijken van Barendrecht en IJsselmonde”. De deelnemers krijgen een routeboekje met informatie over de historie en bijzonderheden van de dijken waarover wordt gefietst. Een mooie manier om wat meer te leren kennen over de ontstaansgeschiedenis van Barendrecht en het eiland IJsselmonde en van de vroegere en huidige inrichting van de waterhuishouding op het eiland. Er is dit jaar 1 route van ongeveer 25 km. U kunt die op eigen gelegenheid fietsen. Inschrijven bij IKEA is dan mogelijk vanaf 10.00 uur. U vertrekt om 10.30 uur en krijgt eten en drinken mee voor onderweg.

Ook kunt u meefietsen met een groep onder begeleiding van een “gids” die onderweg wetenswaardigheden vertelt over de dijken en gemalen in de route, bijzondere boerderijen en het omringende polderlandschap. Er vertrekt een groep om 10.30, 11.00 en 11.30 uur. Per groep kunnen maximaal 10 deelnemers mee. U dient zich daarom vooraf aan te melden op de website van Present met uw voorkeur voor het vertrektijdstip. Mogelijk kan de uitgesproken voorkeur niet altijd worden gehonoreerd. Natuurlijk hoort u tijdig van ons met welke groep u dan wel mee kunt fietsen. De finish is op de Noldijk 126 bij de boerderij van Paul Casteleijn. Daar kunt u nog even nagenieten en met een hapje en een drankje napraten met elkaar over de opgedane indrukken.

Naast de recreatieve fietstocht wordt ook een toertocht van ca. 80 tot 100 km door de polders en over de dijken van de Hoeksche Waard georganiseerd. De toertocht vindt plaats onder leiding van een ervaren toerfietser. Vertrek is 9.30 uur vanaf IKEA Barendrecht. U dient u van tevoren in te schrijven via onderstaand aanmeldformulier.

Present ondersteunt mensen die zelf de gezondheid, de middelen of het sociaal netwerk niet hebben om zaken op eigen kracht voor elkaar te krijgen. Denk daarbij aan praktische hulp in de tuin, het opknappen of plaatsen van een schutting of helpen met werkzaamheden en klusjes in huis. Present Barendrecht viert dit jaar haar 10-jarig bestaan en heeft sinds haar oprichting al meer dan 600 projecten gedaan. Het werk van Present Barendrecht kan dan ook een succes worden genoemd waar velen hun steentje aan bijdragen. Om succesvol te kunnen blijven is naast de inzet van vele vrijwilligers ook geld nodig. De opbrengst van de Lions fietstocht gaat daarom in zijn geheel naar Stichting Present.

Inschrijven Lions fietstocht

Zin om 9 juni mee te fietsen? Schrijf je dan in via onderstaand formulier!

Deelname aan de recreatietocht in een groep kan alleen door inschrijving via de website. Ook voor deelname aan de toertocht is vooraf inschrijven op de website nodig. De inschrijving voor het meefietsen met een groep en voor de toertocht is beperkt, dus wacht niet te lang. Wilt u zonder gids fietsen, dan kunt u zich ook op de dag zelf vanaf 10.00 tot 13.00 uur melden bij IKEA bij de entree van het restaurant op eerste etage.

Deelname aan de fietstocht kost € 15, – per volwassene. Bent u met zijn tweeën dan betaalt u € 25,= in totaal. Kinderen tot 12 jaar fietsen gratis mee.