Lions Fietsrally geannuleerd

13 maart 2020

Update 30 maart: Helaas heeft Lions Club IJsselmonde, organisator van de Fietsrally voor Present, moeten besluiten om dit evenement voor dit jaar te cancelen. Met de huidige beperkingen vanwege het Coronavirus – in ieder geval tot 1 juni geen evenementen – is er te weinig perspectief om de toertocht voldoende voor te bereiden. Het is immers nu nog onzeker hoe de situatie begin juni zal zijn. Uiteindelijk wil men elk risico voor uw en onze gezondheid uitsluiten. Daarom hebben de leden van Lions Club IJsselmonde – met pijn in het hart – besloten de Lions Fietstocht en ook de Toertocht dit jaar niet door te laten gaan. In 2021 hopen zij, samen met Present Barendrecht weer een gezellige fietsdag en een uitdagende toertocht te organiseren.

Op zaterdag 6 juni organiseert Lions Club IJsselmonde voor de zevende keer een recreatietocht op de fiets voor en met Stichting Present. Ook wordt dit jaar net als vorig jaar een prachtige toertocht voor liefhebbers van de racefiets georganiseerd.  Na het succes en het enthousiasme van de deelnemers in vorige jaren verwachten de organisatoren bij deze editie weer een flinke opkomst.

De recreatie fietsers rijden een mooie en verrassende route door de zuidrand van Rotterdam. De route voert door Portland, Carnisselande, Barendrecht en Rotterdam Zuid. De deelnemers krijgen een routeboekje met informatie over de bijzonderheden langs de route. Een mooie manier om wat meer te leren over onze nabije woonomgeving. Er is één route van ongeveer 35 km. U kunt die op eigen gelegenheid fietsen. Inschrijven bij IKEA is mogelijk van 09.30 tot 12.30 uur bij de entree van het restaurant op eerste etage. Vertrekken kan meteen vanaf 09.30 uur. Bij vertrek krijgt u een krentenbol en een appeltje voor de dorst mee voor onderweg. De finish is op de Noldijk 126 bij de boerderij van Paul Casteleijn. Daar kunt u nog even nagenieten en met een hapje en een drankje napraten met elkaar over de opgedane indrukken.

Naast de recreatietocht wordt ook een toertocht van 110-120 km georganiseerd. De route gaat over de prachtige Zuid-Hollandse eilanden Voorne-Putten, Goeree-Overflakkee en de Hoeksche Waard. De toertocht vindt plaats onder leiding van een ervaren toerfietser. Verzamelen om 08.30 uur bij de fietsenstalling van IKEA Barendrecht. Na een korte briefing vertrekken de rijders om 09.00 uur. U dient u van tevoren in te schrijven via het aanmeldformulier.

Present ondersteunt mensen die zelf de gezondheid, de middelen of het sociaal netwerk niet hebben om zaken op eigen kracht voor elkaar te krijgen. Denk daarbij aan praktische hulp in de tuin, het opknappen of plaatsen van een schutting of helpen met werkzaamheden en klusjes in huis. Aan het werk van Present Barendrecht dragen velen hun steentje bij. Om succesvol te kunnen blijven is naast de inzet van vele vrijwilligers ook geld nodig. De opbrengst van de Lions fietstocht gaat daarom in zijn geheel naar Stichting Present.

Inschrijven Lions fietstocht

Zin om op 6 juni mee te fietsen? Schrijf je dan in via onderstaand formulier!  Deelname aan de recreatietocht kost € 15, – per volwassene. Bent u met zijn tweeën dan betaalt u € 25,= in totaal. Kinderen tot 12 jaar fietsen gratis mee. Toerfietsers betalen altijd 15,= per persoon.