Aanmelding Fietsrally Lions op 18 mei

08-04-2019

LET OP: HET INSCHRIJFFORMULIER VINDT U ONDERAAN DEZE TEKST!

Op zaterdag 18 mei organiseert Lions Club IJsselmonde voor de zesde keer een recreatieve fietstocht voor en met Stichting Present. Ook wordt dit jaar net als vorig jaar een prachtige toertocht voor liefhebbers van de racefiets georganiseerd.  Na het succes en het enthousiasme van de deelnemers in vorige jaren verwachten de organisatoren bij deze editie weer een flinke opkomst.

Er wordt dit jaar een route gefietst met als thema: “50 jaar later”. De deelnemers krijgen een routeboekje met informatie over de bijzonderheden langs de route. Een mooie manier om wat meer te leren over onze nabije woonomgeving. Er is één route van ongeveer 35 km. U kunt die op eigen gelegenheid fietsen. Inschrijven bij IKEA is mogelijk van 09.00 tot 12.00 uur bij de entree van het restaurant op eerste etage. Vertrekken kan ook direct vanaf 09.00 uur. Bij vertrek krijgt u een krentenbol en een appeltje voor de dorst mee voor onderweg. Lionsclub IJsselmonde en Present willen graag bijdragen aan een verbetering van het milieu door het gebruik van plastic te beperken. Neemt u daarom dit jaar zelf wat te drinken mee? Bij voorkeur in een bidon of herbruikbaar flesje.

Ook kunt u meefietsen met een groep onder begeleiding van een gids die onderweg wetenswaardigheden vertelt. Na inschrijving bij de balie wordt dan om 9.30 en om 10.30 uur een korte presentatie verzorgd over de route. Per groep kan maar een beperkt aantal deelnemers mee. Meldt U zich daarom vooraf even aan. Mogelijk kan de uitgesproken voorkeur niet altijd worden gehonoreerd. Natuurlijk hoort u tijdig van ons met welke groep u dan wel mee kunt fietsen. De finish is op de Noldijk 126 bij de boerderij van Paul Casteleijn. Daar kunt u nog even nagenieten en met een hapje en een drankje napraten met elkaar over de opgedane indrukken.

Naast de recreatieve fietstocht wordt ook een toertocht van 110-120 km georganiseerd over Voorne-Putten, Goeree-Overflakkee en door de Hoeksche Waard weer terug. De toertocht vindt plaats onder leiding van een ervaren toerfietser. Verzamelen om 08.30 uur bij de fietsenstalling van IKEA Barendrecht. Na een korte briefing vertrekken de rijders om 09.00 uur. U dient u van tevoren in te schrijven via het aanmeldformulier.

Present ondersteunt mensen die zelf de gezondheid, de middelen of het sociaal netwerk niet hebben om zaken op eigen kracht voor elkaar te krijgen. Denk daarbij aan praktische hulp in de tuin, het opknappen of plaatsen van een schutting of helpen met werkzaamheden en klusjes in huis. Aan het werk van Present Barendrecht dragen velen hun steentje bij. Om succesvol te kunnen blijven is naast de inzet van vele vrijwilligers ook geld nodig. De opbrengst van de Lions fietstocht gaat daarom in zijn geheel naar Stichting Present.

Inschrijven Lions fietstocht

Zin om op 18 mei mee te fietsen? Schrijf je dan in via onderstaand formulier!  Deelname aan de fietstocht kost € 15, – per volwassene. Bent u met zijn tweeën dan betaalt u € 25,= in totaal. Kinderen tot 12 jaar fietsen gratis mee.