Lions Fietsrally: zonovergoten en héél gezellig!

22 mei 2017

Op zaterdag 20 mei genoten zo’n 50 deelnemers van de door de Lionsclub IJsselmonde uitgezette fietsroutes van de Lions Fietsrally voor Present. De snelle fietsers haalden onder aanvoering van Ad van Dijk de 100 km in een rondje door en rond de Hoeksche Waard. Bij de Hitsertsekade aan het Haringvliet vond voor hen de ravitaillering plaats. Bij de recreatieve fietsers kozen de meeste deelnemers voor een groot of klein rondje IJsselmonde. Zij kregen, na het door IKEA beschikbaar gestelde ontbijt, bij het vertrek hun door Jumbo en Makro gesponsorde versnaperingen al mee.

Na afloop was het bij hovenier Paul Casteleijn weer heel gezellig. Het Barendrechtse kleinkunstduo Van Bezemwijk zong daar de deelnemers als echte troubadours toe. Daarbij sloten zich spontaan een tiental oud deelnemers  aan. Zij waren niet in de gelegenheid om zelf te fietsen maar wilden het slotevent aan de Noldijk  onder geen beding missen.

Bij de Lions Fietsrally gaat het dus zeker niet alleen om het fietsen en het bewegen, maar zeker ook om de gezelligheid!