‘Presenters’ krijgen EHBO-training

12 december 2022

Vrijwilligers van het ‘flexteam’ en het Opruimgezelschap van Stichting Present zetten zich regelmatig in bij kwetsbare Barendrechters. Dan is het belangrijk om voorbereid te zijn op een medische noodsituatie. Daarom kregen tien vrijwilligers op zaterdagmorgen 10 december een vier uur durende EHBO-training. Cursusleiders Debbie en Daisy van BHV Nieswaag besteedden veel aandacht aanreanimatie en AED. Ook leerden ze de Presenters vingers en handen verbinden. Dat komt van pas als je vaak aan het klussen bent… Het enthousiasme van de trainers was aanstekelijk: veel deelnemers wilden zich al opgeven voor eventuele vervolgcursussen. Maar eerst zijn 12 andere Presenters dit voorjaar aan de beurt voor deze basiscursus. De training werd gefaciliteerd door Buurtsportcoach Wouter van der Pas van KijkopWelzijn en gefinancierd door de gemeente Barendrecht. Veel dank daarvoor!