Samen kleuren we corona weg!

14 maart 2021

Acht Barendrechtse organisaties slaan de handen ineen om een schilderactiviteit te organiseren. Iedereen kan zich aanmelden voor een gratis schilderpakket met daarin een canvas doek, set met kwasten en verschillende kleuren verf. Onder het motto “Samen kleuren we corona weg” worden alle Barendrechters uitgedaagd om een kunstwerk te maken.

De uiteindelijke kunstwerken worden op een publieke locatie tentoongesteld. Nadat iedereen de gelegenheid heeft gehad de creaties te bezichtigen, worden deze verkocht. De opbrengst van de schilderijen gaat naar een lokaal doel of initiatief.

“Met dit initiatief slaan verschillende maatschappelijke organisaties de handen ineen”, aldus een van de organisaties. “We hopen dat veel mensen zich aanmelden en een mooi kunstwerk maken. In de huidige tijd is het fijn om thuis lekker creatief bezig te zijn, zeker als anderen kunnen genieten van het fleurige resultaat.”

De organisatie is in handen van KijkopWelzijn, de Bibliotheek AanZet, Patrimonium, Stichting IJsselmonde-Oost, de Barendrechtse Uitdaging, Stichting Kleurrijk, Stichting Present en Samen Ouder Worden. Deelnemers kunnen zich aanmelden tot en met 21 maart via balie@kijkopwelzijn.nl of 0180 691800. De pakketten kunnen tussen 29 maart en 1 april opgehaald worden op twee locaties, aan beide kanten van Barendrecht. Vervolgens krijgen deelnemers twee weken de tijd de kunstwerken te maken en weer in te leveren. Meer informatie over de tentoonstelling en verkoop volgt. Er is een beperkt aantal pakketten beschikbaar, dus wees er op tijd bij.