Sinterklaascadeautje voor 1500 kinderen

30 november 2018

Een hele klus, geklaard door een enthousiaste groep vrijwilligers van Present. Zij verwerkten het speelgoed dat gulle gevers de afgelopen weken inleverden tijdens de Goedzak-actie van de vestigingen van Albert Heijn Carnisse Veste en Albert Heijn Middenbaan. Het speelgoed werd gedurende de actieperiode door de vrijwilligers opgehaald uit de AH filialen, gecontroleerd, zo nodig gewassen, voorzien van nieuwe batterijen en vervolgens op thema en leeftijd gesorteerd. In totaal konden ruim 1500 kinderen voor wie een cadeautje met Sinterklaas niet vanzelfsprekend is, blij worden gemaakt met prachtige presentjes! Er werd samengewerkt met ruim 20 lokale en regionale maatschappelijke organisaties waaronder Stichting Distinto, Yulius, Stichting Vrienden voor Vrienden, Kledingbank UnieK, Stichting Stem zonder Gezicht, Kleurrijk Barendrecht, Stichting Velerlei, Het Leger des Heils, Actie Schoenendoos, Humanitas, Stichting Altijd Feest, Stichting Pryanthi, Vivenz, Logeerhuis Casa Pameijer, de Social Wijkteams, Homestart en CityKids. De wasserij van Humanitas-DMH waste alle ingeleverde knuffels.

Vanuit het bedrijfsleven kwam ook veel medewerking. Schildersbedrijf Nieuwe Waterweg stelde ruimte beschikbaar, IKEA zorgde voor batterijen waarmee mechanisch speelgoed weer aan de praat werd gebracht, Edelsmid Jeroen Witkamp schonk inpakpapier en Den Otter Verhuizingen leverde dozen.

Deze prachtige actie was niet mogelijk geweest zonder de enthousiaste groep Present vrijwilligers en maatschappelijke stagiaires die vele uren van hun tijd hebben gegeven om te helpen! Het was een mega-operatie en wat een feest om dit met zoveel betrokkenen vorm te geven. Samen Present voor alle kinderen in Barendrecht en de regio voor wie een Sinterklaas cadeautje niet vanzelfsprekend is!

Namens alle kinderen bedanken wij alle betrokkenen voor hun medewerking aan deze sympathieke actie.