Waarderingsspeld voor ‘Pia van Present’

25 september 2020

Bij haar afscheid als algemeen coördinator van Stichting Present Barendrecht heeft Pia van Dalen-Witkamp op vrijdag 25 september de gemeentelijke waarderingsspeld ontvangen. Burgemeester Jan van Belzen reikte de onderscheiding en de bijbehorende oorkonde uit tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Immanuelkerk.

Pia van Dalen is elf jaar aan Stichting Present verbonden geweest. In 2008 werd de stichting opgericht. Een jaar later werd Pia aangesteld als coördinator. Volgens de burgemeester heeft Pia de stichting opgebouwd en op de kaart gezet. “Mede door die inzet werd Present een stabiele en betrouwbare partner. ‘Misschien wel duizenden vrijwilligers uit Barendrecht en daarbuiten zijn in de afgelopen jaren gekoppeld aan kwetsbare Barendrechters, die de hulp van vrijwilligers goed konden gebruiken.’’ Volgens burgemeester Van Belzen is Pia een echter verbinder: “Je slaat bruggen tussen mensen, je organiseert ontmoetingen die mensen weer perspectief geven.’’ Als Present Barendrecht zijn we heel dankbaar voor deze bijzondere blijk van waardering voor ‘onze Pia’. Onze voordracht voor de onderscheiding is van harte ondersteund door Pieter Cnossen van Present Nederland, onze ambassadeur Marjo Klaassen, Harriëtte Mesland voor Pia’s inzet voor Ride4Kids en Ditte Hogeweg en andere vrijwilligers van de Kinderkleding- en Speelgoedbeurs Carnisse Haven.

Foto’s: De Schakel

#waarderingsspeld #onderscheiding #vrijwilligerswerk #barendrecht #pia